Slimme eigenschappen met als resultaat: Maximale stuw kracht, Minimale weerstand & Relatief lagere kostprijs.
De KIWI prop is zeer zorgvuldig ontworpen door ervaren zeilers en ingenieurs te Nieuw Zeeland om betere eigenschappen te verkrijgen onder alle condities. De KIWI propellor geeft uitstekende resultaten tijdens motoren zonder ook maar het minste compromis te moeten sluiten voor het varen onder zeil en dat voor een relatief lage kostprijs in vergelijking met haar equivalenten.
Eigenschappen
|
De bladen van deze schroef richten zich tijdens het zeilen naar de stroomrichting ter plaatse. Dat is dus niet altijd de richting van de schroefas. Het patent richt zich op het vrij draaiende effect zoals een windvaan.
|
|
|
De KIWI schroef gaat tijdens zeilen niet draaien en er is dus geen asborging nodig in neutraalstand.
|
|
De bladen draaien om aangegoten stiftpennen zonder naaldlagers of anderszins.
|
|
|
Door uiterst slimme vormgeving van de bladen gaat de schroef onmiddellijk in de ingestelde spoedstand staan voor vooruit.
|
|
Bij achteruit gaan de bladen onmiddellijk in maximale spoedstand staan.( 23 graden).Er is dus geen extra overbrenging in de koppeling nodig en dus maximale manouvreerbaarheid.
|
|
|
De constructie is robuust zonder hoogbelaste lageringen of tandwielen. Door toepassing van kunststof bladen geen corrosie .
|
|
De Hy-tech ZYTEL bladen zijn sterk en licht van gewicht .Veroorzaken geen schokeffecten en zijn gemakkelijk te vervangen.
|
|
|
Het soortelijk gewicht van de bladen is gelijk aan water en richten zich dus bij de geringste stroom naar de optimale vaanstand en veroorzaken derhalve minimale weerstand.
|
|
Door de instelbare spoed van de bladen kunnen vertraging(tandwiel)kasten worden weggelaten en kan een economisch optimale schroef worden geproduceerd die bovendien aangepast kan worden aan het vermogen van de ingebouwde motor.
|
|
|
Door toepassing van een robuste kern kan de schroef op alle assen worden pasgemaakt , ook op saildrives tot 80 PK. |
Kiwiprops 2012 © |
|